top of page
GettyImages-145680711_edited.jpg
קרין שטרמר

18 שנים בהוראה

מובילה שנה ראשונה במהלך

התנהלות החנ"מ במסגרת של החינוך הרגיל

מה הפעולות שצריך לעשות בחנ"מ במסגרת של חינוך רגיל יוכל לקבל אוטונומיה?

בית הספר שנה שישית במהלך

מצורך לפרקטיקה

I’m a paragraph. Double click here or click Edit Text to add some text of your own or to change the font. This is the place for you to tell your site visitors a little bit about you and your services.

בנימה אישית

I’m a paragraph. Double click here or click Edit Text to add some text of your own or to change the font. This is the place for you to tell your site visitors a little bit about you and your services.

הרקע להקמת הקהילה

החלטנו להתגבש כקהילה במטרה לתת מענה לצורך הבית ספרי בתחום החינוך המיוחד.

בית הספר מונה כעשר כיתות חינוך מיוחד מז'-יב'. באמצעות המפגשים יצרנו קשר מעמיק יותר בצוות השש שנתי, במטרה להיטיב את תחומי ההוראה שלנו בצוות המיוחד שלנו. צוות החנ"מ מגויס במלואו עוד מראשית המפגשים וזה ממשיך ומאפיין אותנו בעבודה המשותפת, כאשר לנגד עינינו, לכל אורך הדרך - טובת התלמידים ותחושת המשמעות שלנו במשולש הנ"ל: "בית ספר" - "מורה" - "תלמיד".

תהליך הלמידה בקהילה

הצוות מגיע למפגשים, ישנו שיתוף ותחושת "ביחד" בהצלחות ובאתגרים. המורות בצוות מסייעות אחת לשנייה, מייעצות, תומכות וגם "רק" מקשיבות. לאחר שיתוף ואיוורור, אנחנו מתפנות לעבודה משותפת, גוזרות יעדים קטנים ומייצרות תכנית עבודה מפורטת.

למדנו שאמנם יש המון מהמשותף, אבל הייחוד בחינוך המיוחד הן שההתאמות  עקביות ושונות עבור כל כיתה והאפיון הייחודי לה. הן ברמה הלימודית והן ברמה ההתנהגותית רגשית.

השפעה על התלמידים

העבודה שמתקיימת במפגשי הקהילה היא ברמת המקרו ולא ברמת המיקרו וכרגע אינה נוגעת לתלמידים

השפעה על המורים.ות בקהילה

המורות בצוות חולקות שאיפות ומטרות זהות בנוגע למטרת הקהילה תוך התאמה לכיתה הרלוונטית שלהם

ידע חדש

כאשר הגעתי למפגשי הקהילה, הגעתי עם ציפיות מהצוות שיבחר לעסוק ביחסינו עם התלמידים וכיצד ניתן יהיה לדבר בשפה אחידה והכנתי תכניות ושלד עבודה להמשך המפגשים. הופתעתי לגלות את הצורך של חברות הצוות שבחרו להתמקד עם יחסינו עם ההנהלה ולא עם התלמידים ומתוקף תפקידי כמנחת הקבוצה ניתבתי את הסירה למחוזו של הצוות.

אדוות הקהילה

עבודת הקהילה הידהדה בעיקר לצוות המורות של הקהילה. אני חושבת שיש תחושה שאנחנו יכולות להביא לשינוי. עצם ההתמקדות במאקרו ולהביא שינוי "מלמעלה למטה", מגוון את העבודה ונותן הסתכלות אחרת גם ברמת הכיתה - האם מה שאני עושה ישרת את מטרות הקהילה? האם לטווח הרחוק זה יטיב עם הצוות ויחלחל גם לאקלים הבית ספרי בתוך הכיתות הקטנות?

ראינו את השפעת עבודת הקהילה - נכון לעכשיו אנו עסוקות בבניית תכנית עבודה מפורטת הנוגעת לתחומים הפיזיים והרגשיים, תוך מתן מענה לכל כיתה והייחודיות שלה. בשאיפה שעבודה זו תניב פרי החל משנת הלימודים הבאה.

בלב הבא לאחר התוצר המוגמר, התכנית הובאה בפני מנהל בית הספר על מנת שתיבנה תכנית עבודה לשנת הלימודים הבאה וממנה נפיק לקחים לשנים הבאות. חשוב לרקום את עבודת החינוך המיוחד ביחד עם החינוך הרגיל לצורך בנייה של תמונה כוללת והבנת החינוך הרגיל את החינוך המיוחד כדי ליצור אקלים חינוכי יעיל יותר תוך שילוב הכיתות הקטנות בשאר בית הספר.

הטיפ שלי

ראשית, כמנחת הקבוצה ולא כפעילה בו עלינו לתת לקבוצה ליצור את הדינמיקה ולעבוד ולא לבוא עם תכנית סדורה מראש

יש לגלות גמישות ביחסי העבודה ובמפגשים ולהבין שכל מפגש יכול לקבל את הייחודיות שלו והנושאים עשויים להשתנות בהתאם לצרכים שעולים מהפרשי המפגשים

bottom of page