top of page
GettyImages-145680711_edited.jpg
לימור גברי

7 שנים בהוראה

מובילה שנה ראשונה במהלך

גיוון פרקטיקות הוראה בתנ"ך וספרות

כיצד לקדם למידה משמעותית למקצועות ספרות ותנ"ך בחטיבה ובתיכון?

בית הספר שנה שישית במהלך

מצורך לפרקטיקה

I’m a paragraph. Double click here or click Edit Text to add some text of your own or to change the font. This is the place for you to tell your site visitors a little bit about you and your services.

בנימה אישית

I’m a paragraph. Double click here or click Edit Text to add some text of your own or to change the font. This is the place for you to tell your site visitors a little bit about you and your services.

הרקע להקמת הקהילה

ביה"ס בחר להפוך את הקהילות להשתלמות הבית ספרית על מנת ליצור חיבור בין תיכון לחטיבה ולקדם שפה אחידה במרחב השש שנתי. הקהילה בחרה  לגוון ולהעשיר את פרקטיקות ההוראה, מתוך הבנה שהצורך עולה הן מהמורים.ות והן מהכיתות. צורך זה נוגע להגברת עניין וגיוון פנים השיעור, כמו גם במציאת שיטות למידה מותאמות לכל כיתה, שיקדמו למידה משמעותית.

תהליך הלמידה בקהילה

תהליך הלמידה בקהילה כלל בירור מעמיק יותר של הצורך, בו נדרשנו לשאלה האם גיוון הפרקטיקות נדרש מהצורך בהתאמה לסוגי הלומדים.ות, או שיפור וטיוב הלמידה הקיימת. לאחר מכן חילקנו את השיעור לחלקיו ומתוך כך את הפרקטיקות הנדרשות לנו בכל כיתה ושלב. עשינו עבודת מחשבה משותפת בעזרת ידע של חברי הקבוצה,  מאתרים שונים והמלצות הפורטל, התנסנו בכיתות, כל אחד בפרקטיקה הנבחרת שלו, חקרנו שתיים מתוך הפרקטיקות החדשות שנוסו בכיתות  והסקנו מההתנסות מסקנות להמשך.  לסיום בנינו ביחד בנק פרקטיקות למקצועות ולשיעורים שלנו בכיתות השונות.

השפעה על התלמידים

השפעה על המורים.ות בקהילה

המורים והמורות בקהילה שיתפו בצורך משותף, ביררו אותו לעומקו  ונחשפו לכלים חדשים ומגוונים על מנת לתת עליו מענה.

ידע חדש

יצאנו מהמהלך עם בנק פרקטיקות וקישורים אותו נמשיך למלא ולהעשיר גם בהמשך - לבנק הפרקטיקות הגדול

אדוות הקהילה

עבודת הקהילה היא רק הזנקה לתהליך מתמשך. השאיפה היא שהמורים שלקחו בה חלק, ימשיכו בשיפור וגיוון ההוראה שלהם ויתרמו לעמיתיהם לצוות ולחדר מורים לעשות זאת גם. בסופו של דבר ישפיע תהליך זה על איכות הלמידה של התלמידים.ות.

העמקת הקשר בין מורי הצוותים בחטיבה המרכזית והגבוהה, יתרמו להעברת מידע ושיתופי פעולה בהמשך.

הטיפ שלי

הטיפ שלי לקהילות מורכבות: לבוא בטוב ולהתמקד בכוחות החיוביים שרוצים לעשות

bottom of page