top of page
השקפה.png
מורים מובילים.png
GettyImages-145680711_edited.jpg
ענת אמסטר

28 שנים בהוראה

מובילה שנה ראשונה במהלך

הוראת המתמטיקה

הפחתת חרדת מתמטיקה

בית הספר שנה ראשונה במהלך

מצורך לפרקטיקה

I’m a paragraph. Double click here or click Edit Text to add some text of your own or to change the font. This is the place for you to tell your site visitors a little bit about you and your services.

בנימה אישית

I’m a paragraph. Double click here or click Edit Text to add some text of your own or to change the font. This is the place for you to tell your site visitors a little bit about you and your services.

הרקע להקמת הקהילה

כמורים למתמטיקה אנו נתקלים לא פעם באמירות "היה לי בלאק אאוט" , " בבית הצלחתי הכל" . אנו מבינים שיש גורמים נוספים המשפיעים על הישגי התלמיד מלבד ידע והבנה  של החומר. רצינו לראות כיצד אנחנו יכולים להקל על תלמידים ש"חרדים" מהמקצוע.

רצינו כלים פרקטיים להתמודדות עם התופעה הידועה והמוכרת  מלבד אמירות קלישאתיות שלא באמת מרגיעים תלמידים.

תהליך הלמידה בקהילה

תהליך הלמידה בקהילה כלל דיונים וסיעור מוחות , מהם הגורמים לחרדת מתמטיקה? מיון של הגורמים ל שתי קבוצות ,גורמים שאנו יכולים לשנות וגורמים שלא.

למדנו ש../הגענו לתובנות..שכשתלמידים יודעים מה מצפה להם לאורך השנה , כמה הזדמנויות רבות יש להם לשפר ובעיקר הכנה נרחבת לקראת מבחן והדרכה מדוייקת כיצד כדאי להתכונן למבחן , זה עוזר להם.

ה" לא נודע" , מלחיץ אותם מאוד.

השפעה על התלמידים

מרגישים קצת יותר בטוחים, רואים עד כמה המורים רוצים שיצליחו  ובאמת מתכוננים לקראת מבחן בצורה מיטבית.

השפעה על המורים.ות בקהילה

יודעים קצת יותר על איך להתמודד עם האמירות שהזכרתי בהתחלה חוץ מאשר לשלוח ליועצת. מיישרים קו (כל הצוות) איך לנהל את השיעור הראשון בשנה ואיך להתנהל בשיעור שלפני מבחן.

ידע חדש

ע"פ העבודות שהוגשו ראיתי שכל מורה אימץ לו את הדרך שלו להוריד את הלחץ.

אני מאמינה שהצוות יתייחס בצורה מיטבית להכנה לפני מבחן.

אדוות הקהילה

עבודת הקהילה הידהדה…במפגש עבודה עם רכזת חטיבת הביניים העברתי לה את עיקרי העבודה של הקהילה ואת מסקנותיה. מורים רבים בבית הספר שאלו את חברי הצוות "במה עסקתם?" , " בשנה הבאה זה שוב יהיה רק על מתמטיקה?"

עדיין קשה לי למדוד את השפעת עבודת הקהילה , לתחושתי , המורים החדשים הפיקו ממנה ידע רב , מורים ותיקים דנו לראשונה  בנושא בקבוצה  אבל אני משוכנעת שהדבר תרם להוראת המתמטיקה בבית הספר , לכל הצוות.

הטיפ שלי

הטיפ שלי להובלת קהילה, הוא, לתת לחברי הקהילה להביע את דעתם ורצונם , פחות לתת "הוראות" מה ואיך לעשות, אלא לשאול : "מה את/ה חושב/ת שצריך לעשות?

את ה"שקטים" שלא נוטים לדבר, לשאול ישירות ולתת להם תחושה שדעתם משפיעה גם אם הם מורים חדשים

bottom of page