top of page
השקפה.png
מורים מובילים.png
GettyImages-145680711_edited.jpg
עמית קמפלר

5 שנים בהוראה

מוביל שנה שניה במהלך

טכנולוגיה בפדגוגיה

כיצד להתאים עזרים טכנולוגיים לפדגוגיה קיימת?

בית הספר שנה שניה במהלך

מצורך לפרקטיקה

I’m a paragraph. Double click here or click Edit Text to add some text of your own or to change the font. This is the place for you to tell your site visitors a little bit about you and your services.

בנימה אישית

I’m a paragraph. Double click here or click Edit Text to add some text of your own or to change the font. This is the place for you to tell your site visitors a little bit about you and your services.

הרקע להקמת הקהילה

החלטנו להתגבש כקהילה במטרה לתת מענה לצורך הבית ספרי בשילוב פדגוגיה בהוראה מתוקשבת. לאחר תקופה נוספת שבה למדנו מהבית, התחזקה ההבנה שיש צורך להכיר יותר כלים, לשפר ולדייק את התכנון של שיעורים מקוונים. לאחר שערכנו בירור צורך על ידי שימוש במודל "שלד הדג" החלטנו להתמקד באחד הגורמים המרכזיים המעכבים והוא היכרות נמוכה של המורות.ים עם כלים דיגיטליים.  על מנת לרתום את המורים החלטנו גם להתמקד בשילוב של אמצעים טכנולוגים אל תוך מערכי שיעור קיימים.

תהליך הלמידה בקהילה

נחשפנו למגוון כלים וערכנו בירור עם הקהילה מהם היתרונות שלהם בהוראה. המורות התנסו בהתאמת כלי דיגיטלי מקוון למערכי שיעור קיימים. בנוסף, סביב השיעור איתרנו כלים דיגיטליים מגוונים  שיסייעו בעת ההטרמה\הקנייה\תרגול\הערכה. ביצענו משוב עצמי על השיעור ועל ההכנה. המורות בקהילה הביאו את המשוב ללמידה בקהילה לצורך הסקת מסקנות והתנסות נוספת. בנוסף למדנו איך לאתר כלי דיגיטלי מתוך מאגרי מידע לעובדי הוראה ואיך ללמוד באופן עצמאי ולהטמיע שימוש בכלים חדשים. כך חזקנו את תחושת המסוגלות שלנו, כיחידים וכצוות, לפעול לקידום אוריינות דיגיטלית.

השפעה על התלמידים

על פי דיווחי המורות המוטיבציה להשתתף בשיעור עלתה והתלמידים חוו הנאה מהשימוש בכלים הדיגיטליים בכיתה ומחוץ לה.

השפעה על המורים.ות בקהילה

נחשפו למגוון כלים טכנולוגיים פדגוגיים, העמיקו את הידע בשימוש בהם וכן בהתאמת הכלי המתאים למטרת השיעור. המורות גם התנסו בהקמת מרחב דיגיטלי לימודי ובהעלאת חומרי לימוד אליו.

ידע חדש

למדנו שה"שד לא כזה נורא": עם ההתנסות במגוון של כלים הגיעה ההבנה שהפחד שהניא את המורות מלעבוד עם כלים בעבר - היה בלתי מבוסס. המורות למדו שהיתרונות עולים על החסרונות (החשש) ושגם המורות וגם התלמידות.ים מרוויחים מהעבודה עם הכלים הדיגיטליים בכיתות.

אדוות הקהילה

הקהילה מורכבת מחלק ניכר מתוך צוות בית הספר כך שהקהילה יצרה השפעה מיידית בבית הספר, מורות רבות החלו להיחשף לכלים טכנולוגיים ולהשתמש בהם בשיעורים, כהכנה לשיעורים, או כשיעורי בית.

דוגמא: המורה למדעים אשר שמה לה למטרה להתפתח מקצועית בתחום הטכנולוגי, החליטה לשתף את התלמידות.ים בבניית משחק חידון מקוון, כמשימת כיתה - הכיתה כתבה שאלות והגישה אותן לבדיקה במרחב הדיגיטלי הכיתתי, והמורה הכינה את החידון והקרינה אותו בכיתה באמצעות כלי דיגיטלי נוסף שלמדה בקהילה.

הטיפ שלי

הטיפ שלי למובילי קהילה הוא לשמור על רלוונטיות: לחבר את מטרת הקהילה לעולם של המורות החברות בה ולמטרות המיידיות שהן רוצות להשיג, כדי לעבוד כקהילה מתוך מוטיבציה משותפת גבוהה.

bottom of page