top of page
GettyImages-145680711_edited.jpg
אלונה שושני

30 שנים בהוראה

מובילה שנה שלישית במהלך

מיומנויות היציאה לעבודה בשכבה הבוגרת

באיזה אופן נקדם את 11 מיומנויות היציאה לעבודה בשכבה הבוגרת בבית הספר?

בית הספר שנה שלישית במהלך

מצורך לפרקטיקה

I’m a paragraph. Double click here or click Edit Text to add some text of your own or to change the font. This is the place for you to tell your site visitors a little bit about you and your services.

בנימה אישית

I’m a paragraph. Double click here or click Edit Text to add some text of your own or to change the font. This is the place for you to tell your site visitors a little bit about you and your services.

הרקע להקמת הקהילה

החלטנו להתגבש כקהילה במטרה לתת מענה לצורך הבית ספרי להכין את הבוגרים ליציאה לעבודה. במסגרת מפגשי הקהילה חברי הקהילה הבוגרת ביקשו   שנתמקד בנושא
11 מיומנויות היציאה לעבודה שגובש בבית ספר לפני מספר שנים. "אני  כבר מחנכת מספר שנים בכיתת הבוגרים ואניי מרגישה שאני לא מקדישה מספיק לנושא היציאה לעבודה, הנושא קצת הולך לאיבוד", "הייתי רוצה שביחד נעשה תוכנית מסודרת  לעבודה על 11 המיומנויות",

בחנו יחד אלו מיומנויות אנו מקדמים ובאלו פרקטיקות והחלטנו למקד את מפגשי הקהילה בבניית מערכי שיעור העוסקים ב 11 המיומנויות.

תהליך הלמידה בקהילה

תהליך הלמידה בקהילה כלל דיון על התועלות של לימוד 11 מיומנויות היציאה לעבודה (אמיל"י - אני מה יוצא לי מזה ?). חשוב לנו להבהיר לתלמידים את החשיבות של  היציאה לעבודה ושל לימוד כל אחת מהמיומנויות , בהמשך קראנו חומר תאורטי על כל מיומנות.
שני מפגשים הוקצו לתכנון, כל קבוצה בחרה 2 מיומנויות ובנתה מערכי שיעור מותאמים בקישור                                                                                                                           

חברי הקהילה התנסו בכיתות, העבירו את המערכים והביאו לקהילה יצוגים. נערכו דיונים מענינים סביב היצוגים. נחשפנו  לשיעורים מגוונים ויצירתיים, לדוגמא: וידאו מודלינג , משחק קופסא ובדיקת המיומנויות הבאות לידי ביטוי במשחק, המורים האחרים שהשתתפו בקהילה השתמשו במערכים וכך נוצר  מעין מאגר.

השפעה על התלמידים

הכרות עם 11 מיומנויות העבודה תוך שימת לב לקשיים ולחוזקות.

טיפוח המודעות העצמית של התלמיד לכישורים, יכולות ואתגרים בהתמודדות היום יומית בעבודה.

השפעה על המורים.ות בקהילה

העשירו את הידע בנושא מיומנויות היציאה לעבודה, תכננו שיעורים הממוקדים במיומנויות, התנסו בהעברת השיעורים  ושיתפו בייצוגים מהתנסות  בכיתות, קיבלו רעיונות לשיעורים מחברים בקבוצה.."היה נהדר לראות דיווחים

של קבוצות אחרות שתיארו עבודה על מיומנות אחרת. כך נוצר מאגר של מערכי השיעור לשימוש כלל הצוות."

ידע חדש

גילינו שקיימים  בנושא המוכנות לעבודה מערכים, מתודות ועזרים בצורה מסודרת ובאופן מונגש לחינוך המיוחד.

אדוות הקהילה

עבודת הקהילה הידהדה בקרב תומכי ההוראה בכיתות, חברי וחברות הקהילה חשבו יחד איתם  כיצד ניתן להטמיע את המיומנויות בכל  פעילות במישרין ובעקיפין .

הטיפ שלי

הטיפ שלי לחשוב בזמן התכנון על הרלוונטיות של הפעילויות גם עבור חברי הקהילה וגם עבור התלמידים, לשם כך אימצתי את מודל אמילי (אני מה יוצא לי מי זה )

bottom of page