top of page
GettyImages-145680711_edited.jpg
דנה שכטר

12 שנים בהוראה

מובילה שנה שניה במהלך

עלמא- איתי לידי במרחב

כיצד אנחנו מתאימים נושא לימוד למרחבים השונים ולמיומנויות הנדרשות?

בית הספר שנה שניה במהלך

מצורך לפרקטיקה

I’m a paragraph. Double click here or click Edit Text to add some text of your own or to change the font. This is the place for you to tell your site visitors a little bit about you and your services.

בנימה אישית

I’m a paragraph. Double click here or click Edit Text to add some text of your own or to change the font. This is the place for you to tell your site visitors a little bit about you and your services.

הרקע להקמת הקהילה

הקהילה שלנו עוסקת בתכנון והתאמה של משימות לכל קבוצת לימוד, במטרה לדעת מה נכון ומתאים.

במהלך עבודת הקהילה שאלנו את שאלת ה-למה? מה התועלת שלנו בעבודה לפי שיטת עלמא. המורות שיתפו מן השטח, לאחר שהתנסו במודל אילו משימות צלחו ואילו פחות, מהם הקשיים שהיו בדרכן ומשם המשכנו להעלות פתרונות לקשיים ולהתנסות שוב ולחזור עם תובנות.

תהליך הלמידה בקהילה

תהליך הלמידה בקהילה כלל הכרת המודל- איתי לידי במרחב, 4 העוגנים המרכזיים בעבודה, התועלת הנלוות- בעקבות השאלה למה? והעלאת קשיים מן השטח לאחר התנסות.

למדנו על בניית קבוצות למידה, תכנון משימות מתאימות והתאמתן למרחבים השונים בכפוף לנושאי הלימוד והמיומנויות השונות.

הגענו לתובנות בעקבות ניתוח תוצרים לאחר התנסות. שאלנו מה הייתה מטרת כל משימה, מה היו הדרישות לכל משימה - תכנון המשימה אל מול התוצר, האם המטרה הושגה ובסיום הסקנו מסקנות להבא.

השפעה על התלמידים

למידת עלמא מאפשרת ומקדמת יחס אישי ומעמיק יותר בין המורה לתלמידים.ות, הלמידה מעודדת למידה עצמאית יותר בקרב הילדים והילדות ללא תלות במורה, למידת עמיתים ומגוון רחב של משימות ודינמיות במרחבים השונים בבית הספר.

השפעה על המורים.ות בקהילה

המורות בקהילה למדנו לשאול עצמן מה מטרת כל משימה, מה הן רוצות שתהיה הלמידה? האם המשימה מתאימה לעבודה במרחב המסוים? האם המשימה מעודדת למידה עצמאית/ למידת עמיתים ושיתוף פעולה? בנוסף, המורות למדו אילו חומרים וערכות להכין מראש ולתכנן על מנת שתהיינה זמינות לעבודה במשימות השונות.

ידע חדש

המורות הבינו שהן צריכות בקרה למשימות השונות כי לא תמיד הן נוכחות בכל המרחבים השונים, לכן יצרו מסמך בקרה והשלמת משימות עבו הילדים והילדות. - מצורף קובץ עם הסבר

אדוות הקהילה

כשמשהו עובד נכון וטוב, מבינים את המטרות והתועלות יש רצון ומוטיבציה גבוהה יותר.

ישנן מורות שבאופן קבוע משתפות בקבוצת הווטסאפ על הנעשה בכיתה, תמונות מהשטח ומספרות על הלמידה העצמאית בכיתה בקרב התלמידים.ות.

בעקבות השיתוף ראינו את ההשפעה בקרב מורים ומורות בבית הספר,  אשר ביקשו להגיע לצפות בשיעור דוגמא כדי ללמוד ולקחת איתן הרגלי למידה חדשים מהשיטה הנ"ל.

הטיפ שלי

הטיפ שלי לעבודה הוא לאפשר לקהילה להשמיע את הצרכים שלה על מנת לתת מענה מדויק ורלוונטי ולעודד מוטיבציה. בנוסף, חשוב ללוות ולהנחות את התנסותם ולאחר מכן לבצע הסקת מסקנות על מנת שהעבודה וההתנסות תהפוך ללמידה משמעותית יותר.

bottom of page