top of page
השקפה.png
מורים מובילים.png
GettyImages-145680711_edited.jpg
אורן מזרחי

28 שנים בהוראה

מוביל שנה ראשונה במהלך

פדגוגיה בחינוך הגופני

הטמעת מתודות חדשות מעולם הספורט והחינוך הגופני בתוכנית הלימודים הרב-שנתית

בית הספר שנה שישית במהלך

מצורך לפרקטיקה

I’m a paragraph. Double click here or click Edit Text to add some text of your own or to change the font. This is the place for you to tell your site visitors a little bit about you and your services.

בנימה אישית

I’m a paragraph. Double click here or click Edit Text to add some text of your own or to change the font. This is the place for you to tell your site visitors a little bit about you and your services.

הרקע להקמת הקהילה

החלטנו להתגבש כקהילה במטרה לתת מענה לצורך הבית ספרי.

קהילת המורים לחינוך גופני בבית הספר עירוני ט' ת"א התגבשה בכדי לתת מענה לצורך שזעק לשמיים: התחדשות, התרעננות, יצירתיות, חיוניות ואסתטיקה לכל מה שקשור לבנייה ותיחזוק של תכנית הלימודים הרב-שנתית לכיתות ז'-י"ב.
הקורונה, המלחמה, החיים בכלל משתנים לנגד עינינו. החלטנו לא לטמון את ראשינו בחול, לעמוד על שתי רגליים ולהחיות את העולם שלנו, עולם החינוך הגופני. זה מסע ארוך, קשה, טומן בחובו קשיים אך אנחנו נחושים. צריך לקרוא, להתעמק, להתנסות ולחקור עולם חדש של מתודות בספורט ובחינוך הגופני. אנחנו כבר שם…

תהליך הלמידה בקהילה

תהליך הלמידה בקהילה כלל חשיפה של מתודות עבודה חדשות, השתלמויות בית-ספריות של צוות חנ"ג, שיחות עם מורים/ות והרבה הכלה.

הגענו לתובנות שהשינוי חייב להגיע קודם כל ולפני הכל מתוכנן, ברצון שלנו להתחדש, ללמוד ולהשתפר.

השפעה על התלמידים

התלמידים פוגשים מורים יותר שמחים, מלאי חיות וחדוות יצירה. השינוי הזה מגביר בהם את המוטיבציה להשתתף בשיעורי חנ"ג, את הרצון ללמוד מיומנויות חדשות ואת הרצון להשתפר.

השפעה על המורים.ות בקהילה

 פה התרחש תהליך מפתיע מאוד. המורים מצפים למפגשי הקהילה מצפים ללמוד דברים חדשים, מצפים להשתפר כל הזמן. תחושת הביחד מפיגה בהם את החששות שהיו בהם, אם זה מלהחשף למיומנויות חדשות, אם זה ללמוד משחקי כדור שלעולם הם לא לימדו. התחושה הזאת שכולנו ביחד צריכים להשתפר כל הזמן מניעה את התהליכים קדימה כל הזמן.

אדוות הקהילה

עבודת הקהילה הדהדה בקרב שאר הקהילות, בקרב הנהלת בית הספר ואפילו בקרב הפיקוח על החינוך הגופני.

ראינו את השפעת עבודת הקהילה בצורך של צוותים חינוכיים (אנגלית, עברית, מדעים וכו') לאמץ את המודל הייחודי הזה.

המודל מאוד פשוט ויעיל. זיהוי "כאב הבטן", יצירת השתלמויות תוך צוותיות במטרה לתת פתרון ל"כאב הבטן", במטרה ליצור עולם תוכן חדש ומגוון, במטרה להשביח את עבודת ההוראה ובמטרה לשפר את יחסי האנוש והשיח בין המורים לתלמידים ובין המורים לבין עצמם. כתיבת עולם תוכן חדש (תכנית לימודים בחינוך הגופני), חשיפתו בענן משרד החינוך וחשיפת התכנים הלימודיים בבית הספר.

סיעור מוחות ארצי ביחס לתוצרים.

זה מודל שחייב להתקיים בכל הארץ ובכל צוותי חינוך גופני.

המודל הארצי שלי

הטיפ שלי

הטיפ שלי לכל המורים, החדשים, הוותיקים, לכולם: כמה חשוב לייצר מפגש משמעותי בצוות העבודה שלך, לפעמים רק בשביל לדבר, לפעמים בשביל להשתלם ולפעמים להבין שאנחנו תמיד ביחד, בזמנים פחות טובים ובזמנים יותר טובים.

bottom of page