top of page
GettyImages-145680711_edited.jpg
לרה וידרמן

13 שנים בהוראה

מובילה שנה רביעית במהלך

קהילת מחנכי נחשון שש שנתי

הקשר בין החטיבה לתיכון בדגש על שפה אחידה ומעברים

בית הספר שנה שישית במהלך

מצורך לפרקטיקה

I’m a paragraph. Double click here or click Edit Text to add some text of your own or to change the font. This is the place for you to tell your site visitors a little bit about you and your services.

בנימה אישית

I’m a paragraph. Double click here or click Edit Text to add some text of your own or to change the font. This is the place for you to tell your site visitors a little bit about you and your services.

הרקע להקמת הקהילה

בית הספר בשנת תשפ"ד היו בפעם הראשונה 6 כיתות נחשון מ - ז עד יב. המטרה שלנו השנה הייתה לתת מקום לכוח האדיר שיש לכיתות נחשון בכל שכבה, ללמוד מכל מחנכת כיתה על הכיתה, הצרכים, הנסיון והרעיונות שלה ולגבש, ככל הניתן את התלמידים בכל השכבות ע"י פעילויות פרויקטים משותפים. כפועל יוצא מכך המשכנו לדייק את דמות התלמיד ה"נחשוני" כפי שאנחנו רואות אותו בכניסה לחטיבה ובכניסה לתיכון.

תהליך הלמידה בקהילה

תהליך הלמידה בקהילה כלל תכנון פעילויות משותפות בין שכבתיות. י' עם ט', יא' עם ח' ויב' עם ז'. כמו כן, כל מחנכת כיתה קיבלה במה להציג ולחקור את הכיתה שלה יום נחשון מוצלח במיוחד, כך גם קיבלנו רעיונות וגם למדנו על כל שכבת גיל והייחודיות שלה. עבדנו רבות על שיווק כיתת נחשון והדיוק בתהליך המיונים לקראת מעבר לכיתה י' מתוך כל מה שלמדנו על הכיתות הקיימות. המחנכות התארחו אחת אצל השניה הן בשיעורים משותפים והן בפעילויות חוץ.

למדנו שהתלמידים עוברים תהליכים מאוד דומים בכיתות אך עדיין עלינו להיות יותר בשיתופיות כדי שלא יעשו את אותם הדברים מספר פעמים. דייקנו את הראיונות לכיתת נחשון ויצרנו שיווק ותנאים שלא היו קיימים קודם.

השפעה על התלמידים

התלמידים הכירו תלמידי נחשון נוספים, נחשפו למחנכות נחשון משכבות שונות והתפתחה אצלם גאוות יחידה. כמו כן, התלמידים שנבחרו להיות הנחשון בי' עברו מיונים, עמדו בתנאים ויודעים יותר מה מצפה להם ומהם.

השפעה על המורים.ות בקהילה

מעבר לעובדה שקשרי העבודה והחברות התאדקו מאוד, המורות שיתפו רבות בידע ובחומרים כך שהשנה למחנכות היה קצת יותר קל וחלק מהדברים היו פשוט מוכנים לעבודה ולא היה צריך להמציא מחדש. כמו כן המחנכות התארחו אחת אצל השניה וזה תרם רבות לחברות ביניהן ולאווירה הטובה בקהילה. השנה המחנכות שיתפו יותר בקשיים וזה לדעתי תוצאה של קשר חיובי.

ידע חדש

שיווק נחשון בין ט לי

מצגת ערב מגמות

אדוות הקהילה

ראינו את השפעת עבודת הקהילה על תלמידי כיתות נחשון בכלל ושכבת ט בפרט. תהליך שיווק נכון של כניסת מחנכי נחשון מהתיכון לכיתות להציג את הכיתה טהדרישות, נוכחות בערב מגמות (ואירוח של המון מתעניינים), ראיונות מדויקים ותנאי סף ברורים ועקביים הפכו את תהליך בחירת התלמידים לברור יותר ושקוף יותר והכי חשוב, שיתף את כל הנוגעים בדבר כולל מחנכי ט' שעד היום לא היו חלק.

הטיפ שלי

הטיפ שלי למובילי קהילות מתחלק ל 2:

  1. דאגו שהסדירות של מפגשי קהילה מעוגנים במערכת.

  2. קודם כל תדאגו לאווירה, לחברות, לשיתופיות ותחודת שייכות של חברי הקהילה. עובדה זו תוביל אותכןם רחוק יותר ממה שחשבתםן שתצליחו לעשות עם קהילה.

bottom of page