top of page
השקפה.png
מורים מובילים.png
GettyImages-145680711_edited.jpg
נעמי לוין בראון

26 שנים בהוראה

מובילה שנה ראשונה במהלך

קידום שיח רגשי בשפת האנגלית

כיצד לעודד תלמידים להביע רגשות בשפה האנגלית?

בית הספר שנה שישית במהלך

מצורך לפרקטיקה

I’m a paragraph. Double click here or click Edit Text to add some text of your own or to change the font. This is the place for you to tell your site visitors a little bit about you and your services.

בנימה אישית

I’m a paragraph. Double click here or click Edit Text to add some text of your own or to change the font. This is the place for you to tell your site visitors a little bit about you and your services.

הרקע להקמת הקהילה

ראינו כי במהלך שיעורי אנגלית המורים לא מתרגלים מספיק דיבור בקרב התלמידים ורצינו לעשות שילוב של שיח עם התייחסות לעולם הרגשי של התלמידים וע"י כך לעודד אותם לייצר שיח עם משמעות שמתקשר לחיי היום יום שלהם. בנוסף, אנו מאמינים ששיח כזה מחזק את הקשר בין המורים לתלמידים ומעודד אותם להשתמש יותר בשפה האנגלית במהלך השיעור בצורה חוויתית ומותאמת לכל תלמיד.

תהליך הלמידה בקהילה

בקהילה יש שיח פדגוגי העוסק בלמידה ובהוראה. קראנו מחקרים ומאמרים שמחזקים את הגישה שיחס אישי מקדם למידה אווירה טובה בבית הספר. המורים משתפים על שיעורים ומקרים אישיים אותנטיים מהשטח. העלנו דרכים שונות לעודד את התלמידים לדבר על רגשותיהם ולהביע את המחשבות והאמונות שלהם בשפה האנגלית בהתאמה של שיטות ההוראה ליכולות התלמיד. לדוגמא: התלמידים החלשים והביישנים מביעים את עצמם  באימוג'י, גיף, מילה, משפט קצר. הבינוניים, במשפטים קצרים והמתקדמים בשיח פתוח ולא מוגבל

השפעה על התלמידים

כשיש תדר של הקשבה, פתיחות וקבלה -  יש תדר מורגש משפיע על כולם. התלמידים מרגישים יותר מעורבים. התחושה שמישהו "רואה" אותך, מעוניין לשמוע איך אתה מרגיש ומה אתה חושב משפיעה על ההתנהגות של התלמידים כלפי המורה, כלפי החברים לכיתה וכלפי עצמם. יש יותר שיתוף פעולה ויותר רצון לתת ולקבל.

השפעה על המורים.ות בקהילה

אנחנו המורים, זכינו להכיר יותר טוב אחד את השני, אנחנו נמצאים שעות בבית הספר וחלקנו עובדים ומכירים שנים אבל הקהילה עצרה את המרוץ והיו רגעים נדירים של היכרות מעמיקה, פתיחות, הקשבה והעשרה מניסיון חיים והשקפת החיים של כל אחד מאיתנו.  השלם גדול מסך חלקיו.

ידע חדש

אדוות הקהילה

עבודת הקהילה הדהדה בקרב המורות שהשתתפו. כל אחת חלקה מנסיונה וחוויות שאותן צברה במהלך שהותה בבית הספר. ראינו את השפעת עבודת הקהילה במהלך השיעורים בהם ילדים שיתפו את הרגשות שלהם וחלקו את תחושותיהם עם הכיתה. שמנו דגש עיקרי על יחסי תלמיד-מורה על מנת ליצור פתיחות מקסימלית ולגשר על הפערים. הקהילה השפיעה על כל אחת מאיתנו בפן האישי והמקצועי ושאבנו השראה אחת מהשניה. הבענו את רגשותינו ולמדנו שכשאנחנו חולקים רגשות זה עוזר לנו להקשיב ולהכיל טוב יותר את התלמידים.

הטיפ שלי

הטיפ שלי לכל מורה שמרגיש שקיים מחסום ביחסים בינו לבין התלמידים שלו להשתתף בסדנא בה חולקים רגשות והדיבור נעשה במרחב בטוח.

bottom of page