top of page
GettyImages-145680711_edited.jpg
רותם בוכריס

7 שנים בהוראה

מובילה שנה שלישית במהלך

שילוב כלים דיגיטליים בלמידה

שימוש בכלים דיגיטליים בעת שגרת חירום ובלמידה שגרתית בכיתה

בית הספר שנה שביעית במהלך

מצורך לפרקטיקה

I’m a paragraph. Double click here or click Edit Text to add some text of your own or to change the font. This is the place for you to tell your site visitors a little bit about you and your services.

בנימה אישית

I’m a paragraph. Double click here or click Edit Text to add some text of your own or to change the font. This is the place for you to tell your site visitors a little bit about you and your services.

הרקע להקמת הקהילה

החלטנו להתגבש כקהילה במטרה לתת מענה לצורך הבית ספרי ולצורך שלנו, כמחנכות ומורות מקצועיות, להכין שיעורים מתוקשבים בעת שגרת למידה מרחוק.

עלה קושי משמעותי בהתאמת החומר הלימודי ללמידה סינכרונית וא סינכרונית.

בהמשך, לאחר שחזרנו ללמידה שגרתית בכיתה, דנו כיצד אנו משלבות כלים דיגיטליים בכיתה ומשתמשות בהם בשימוש יומיומי במערכי השיעור שלנו ומתאימות את עצמנו לעולם המתחדש והמתקדם.

תהליך הלמידה בקהילה

תהליך הלמידה בקהילה כלל היכרות עם כלים דיגיטליים באמצעות מדריכים ולמידה עצמאית, הכנסת הכלים לכיתה והסקת מסקנות לגבי מה עובד, מה פחות וכיצד אפשר להמשיך. לאחר הכרת כל כלי, עבדנו באופן של למידת עמיתים ושיתוף וכך התאמנו לכל אחת את הכלים והצרכים שלה.

בשלב מסוים החלטנו לעבוד הפוך - לקחת מערכי שיעור מוכנים ולהכניס לתוכם כלים דיגיטליים ובכך ללמוד כיצד להפוך מערכים קיימים לתקשוביים.

הבנו שעל כל המורות להתנסות בכלים, על מנת להבין מה נכון עבורן ומה לא ובנוסף להפחית את הפחד והחרדה מלמידה דיגיטלית בכיתות.

השפעה על התלמידים

התלמידים למדו להיות עצמאיים בלמידה, להשתמש בכלים דיגיטליים, לעבוד בקבוצות ובשיתוף פעולה, לדלות מידע לא רק מהמורה, אלא ממקורות מידע נוספים והתנסו בעבודת חקר.

השפעה על המורים.ות בקהילה

המורות בקהילה שינו את דרכי הלמידה והכניסו כלים דיגיטליים שונים על מנת להתאים את הלמידה לחיי היומיום וליצור עניין רב יותר אצל התלמידים.

המורות בהתחלה חששו מהכלים הדיגיטליים ומהשימוש בתקשוב ובמחשבים בכיתה, הכנסת כלים אלו ולמידתם גרמה להפחתת הלחץ והחרדה.

המורות למדו כיצד ליצור מבדקים / משימות / דפי עבודה / משחקים ועוד המתאימים בדיוק לרצונות שלהן.

ידע חדש

המורות התנסו חלקן בפעם הראשונה בשימוש בכלים דיגיטליים בכיתה, הן למדו כיצד להכניס ולהשתמש בכלים אלו במערכי השיעור הקיימים שלהן, הן למדו כיצד ליצור מערכי שיעורים חדשים לחלוטין, התלמידים למדו להתנהל בסביבה וירטואלית ובשיתוף פעולה והלמידה נהפכה ללמידה יותר משחקית ובעבודות חקר ולומד עצמאי. המורות למדו להכין מערכי שיעור שהתלמידים לומדים עצמאית לחלוטין וחוקרים בעצמכם  ובכך המורה משמש כמנחה וכמכוון ולא משמש כנותן הידע היחיד.

אדוות הקהילה

עבודת הקהילה הדהדה באמצעות מורות הקהילה -
הקהילה מורכבת לא רק ממחנכות, אלא גם ממורות מקצועיות המלמדות בשכבות גיל שונות.

המורות השתמשו בכלים הדיגיטליים בשיעורים שלהן בכל הכיתות ויצרו הערכות חלופיות ששימשו כפרויקטים שהוצגו ברחבי בית הספר.

הטיפ שלי

הטיפ שלי למורות המצטרפות למהלך ההשקפה הוא שרצוי וכדאי לתכנן מפגשים מראש ומצד שני להשאיר מקום לשינוי בהתאם למה שמתרחש בקהילה, ישנם דברים שלא ידועים מראש ולעיתים יש צורך לזרום עם הדברים בהתאם לנושאים שעולים מחברות הקבוצה או מדברים שמתרחשים סביבנו ופתאום יש צורך בהם.

ארצה לספר שהנושא ההתחלתי של הקהילה היה שונה לחלוטין, אבל בעקבות צורך שעלה בקרב המורות, נושא הקהילה הוחלף לנושא הרלוונטי יותר עבור מורות הקהילה.

bottom of page