top of page
GettyImages-145680711_edited.jpg
שירה סלע ולירון גולדשטיין

6 שנים בהוראה

מובילות שנה ראשונה במהלך

שיתוף פעולה בין מורות מקצועיות למחנכות

חיזוק הקשר בין מורה מקצועית למחנכת הן בפן הפדגוגי והן בפן הרגשי

בית הספר שנה שביעית במהלך

מצורך לפרקטיקה

I’m a paragraph. Double click here or click Edit Text to add some text of your own or to change the font. This is the place for you to tell your site visitors a little bit about you and your services.

בנימה אישית

I’m a paragraph. Double click here or click Edit Text to add some text of your own or to change the font. This is the place for you to tell your site visitors a little bit about you and your services.

הרקע להקמת הקהילה

הרגשנו שהמרחק שיש בין המורות המקצועיות לבין המחנכות הוא הפסד שלנו ושל הילדים.

החלטנו להתמקד בקשיים שיש למורות מקצועיות מול כיתה ובקשיים שיש למורות מחנכות מול המורות המקצועיות. השילוב וההכרה של הצרכים יכולים להביא את ההכרות והלמידה של שני הצדדים למקסימום תועלת.

למשל כאשר מורה מקצועיות תתחבר לנושא פדגוגי אותו מלמדת המחנכת השיתוף פעולה יכול להביא יחס שונה למורה המקצועית מבחינת התלמידים, תוצרים נפלאים פדגוגים וחיזוק הקשר האישי בין המורות.

המורות הגיבו מיד בחיוב לסוגייה זו ונראה היה שנושא זה בער בכולנו.

תהליך הלמידה בקהילה

השפעה על התלמידים

התלמידים התחברו למורות המקציעויות והבחנו בנימה יותר מכבדת כלפן. הרגשנו שכאשר יש חיבור אמיתי של שיתופי םעולה בין מורות מקצועיות לבין מחנכות, התלמידים מרגישים את זה, לםעמים מבלי נאמר את זה באופן ישיר. בנוסף הם קיבלו עוד מקור למענה על דברים שלא קשורים לשיעורים עצמן, הרגישו בנוח לפתור בעיות שיש להם גם מול המורות המקצועיות.

השפעה על המורים.ות בקהילה

דבר ראשון המרמור ירד! הגשנו מיד איך החיבור הזה וההצפה של הקשיים, מחברים ונותנים תחושה שיש צד שני שרוצה לקדם למידה משופתפת וחיזוק של קשר מול התחמידים. החיבור של הקהילה השפיע על המורות לחיוב, יצרנו מעגל חברות שלאו דווקא היה נוצר מכך שאנחנו מורות באותו בית הספר.

ידע חדש

אדוות הקהילה

ראינו את השפעת עבודת הקהילה בכל מיני מישורים. המישור הכי בולט היה בקרב המורות שלא איתנו בקהילה. רצון להצטרף שנה הבאה לקהילה שלנו ובנוסף כמובן שיתופי פעולה שהן עשו בעקבות התוצרים שלנו. ניהיה באזזז בחדר מורות בכל הנוגע לשיתופי הפעולה וכמובן העברנו בשמחה את הפעילויות לרכזות השכבה. המורות מחוץ לקהילה שמו לב לחיבור שיש לילדים למורות המקצועיות ולכך שקל להן יותר ללמד בכיתות . מנהלת בית הספר התרשמה מאוד מהתוצרים ומהתהליך וביקשה ששנה הבאה נתכנן מראש לשליש האחרון של השנה (שהוא הקשה ביותר) שיתופי פעולה מאורגנים וכתובים מראש לכל שכבה על מנת שהשליש הזה יעבור בעשייה ולא רק ברצון שייגמר כבר.

הטיפ שלי

הטיפ שלנו לחיים הוא לשתות הרבה מים :). וגם לדעת לקחת מה שנותנים לנו, לא לפחד ללמוד דברים חדשים ולהעביר הלאה כמה שיותר מידע.

והכי חשוב לדעת גם לשחרר ולתת לדברים לקרות.

bottom of page