top of page
GettyImages-145680711_edited.jpg
ניצן נחליאל

13 שנים בהוראה

מוביל שנה שניה במהלך

הובלת תהליכים פדגוגיים על ידי רכזי מקצוע

חידוד והגדרת תפקיד רכז המקצוע במטרה להניע תהליכים פדגוגיים בבית הספר

בית הספר שנה שניה במהלך

מצורך לפרקטיקה

I’m a paragraph. Double click here or click Edit Text to add some text of your own or to change the font. This is the place for you to tell your site visitors a little bit about you and your services.

בנימה אישית

I’m a paragraph. Double click here or click Edit Text to add some text of your own or to change the font. This is the place for you to tell your site visitors a little bit about you and your services.

הרקע להקמת הקהילה

הסוגיה שהחלטנו להתמקד בה  היא חידוד והגדרת תפקיד רכז המקצוע לצד התנעה של תהליכים פדגוגיים בבית הספר דרך צוותים מקצועיים. הצורך הגיע מתוך תחושה של הרכזים שהם היו רוצים להיות מעורבים יותר בתהליכים הבית ספריים, ולתרום מניסיונים מקצועיותם לתכני הלימוד והן לפיתוח האישי של לומדי בית הספר.

הפגישה נועדה לעודד ולתכנן כיצד דרג הביינים הניהולי יתהווה את מדיניות בית הספר.

לאחר מספר מפגשים מנהלת בית הספר הצטרפה לקהילה. הצטרפותה הדגישה את החשיבות של הקהילה ותרמה לה.

תהליך הלמידה בקהילה

תהליך הלמידה כלל מפגשים שלנו שהעלו סוגיות על דברים שקורים בבית ספר ובעיקר בצוותים המקצועיים. המטרה היתה לחדד את משמעות תפקיד רכז המקצוע ולבנות קהילה בנינו.

למדנו שיש מקום לקהילת רכזים בבית הספר והיא בעלת ערך להתפתחות הפדגוגית של כל חדר מורים. לרוב כל רכז עבד לבד וכעת החל לצמוח מנהיגות ביניים שפועלת יחד ויכולה להתייעץ ולפעול יחד.

השפעה על התלמידים

השפעה על המורים.ות בקהילה

ראשית, נוצרה קהילת רכזי מקצוע וזה חדש בבית הספר. הרכזים החלו יותר להתייעץ אחד עם שני ולעדכן על דברים שקורים בצוותים שלהם.

שנית, הוחלט על מספר עקרונות שעל פי הן רכזי המקצוע צריכים לפעול. היתה הבנה רחבה על דברים שאם הם יעשו, בית הספר יתקדם.

ידע חדש

יצרנו מסמך עם מספר עקרונות שעל פי הם על רכז המקצוע עליו לפעול ושיש עליו הסכמה בקרב כלל הרכזים.

אדוות הקהילה

לקראת סוף השנה ראינו שינוי בעבודת הרכזים עם הצוותים שלהם, בעיקר לקראת מועד הבגרויות. המפגשים של הצוותים נהיו יותר הדוקים, בעלי ערך ומשמעות פדגוגית לבית הספר.

בנוסף, זה בא לידי ביטוי בתכניות עבודה של הצוותים. בתכניות היתה התייחסות לפגישות השבועיות ולפעילות לגיבוש של הצוותים. התכניות נבנו על ידי הצוותים ומכאן ההנה שהיה שינוי בקרב הצוותים עצמם.

הטיפ שלי

גיוס הקהילה אורך זמן והוא דורש תחזוקה לאורך כל התהליך. חשוב לשמור על מפגשים קבועים; לקיים שיחות אישיות עם חברי הקהילות ולהקשיב לדברים שעולה מהם.

לצד זה חשוב לזכור את מטרת הקהילה ואת המטרה שלשמה היא הוקמה. זה החץ של הקהילה וזה הדלק שלה.

bottom of page