top of page
GettyImages-145680711_edited.jpg
מיאדה סאלח

19 שניםבהוראה

מובילה שנה שלישית במהלך

הנחיית מורים בקהילות קטנות להובלת מודל רע"ש (רגש עושה שינוי )

ניהול שיח רגשי באופן עקבי שמטרתו לקדם את התלמיד בתחומים החברתי , לימודי והתנהגותי .

בית הספר שנה שישית במהלך

מצורך לפרקטיקה

I’m a paragraph. Double click here or click Edit Text to add some text of your own or to change the font. This is the place for you to tell your site visitors a little bit about you and your services.

בנימה אישית

I’m a paragraph. Double click here or click Edit Text to add some text of your own or to change the font. This is the place for you to tell your site visitors a little bit about you and your services.

הרקע להקמת הקהילה

בשנה"ל תשפ"ב התגבשנו כקהילה על מנת לעזור לתלמידים להתגבר על קשיים חברתיים, לימודיים והתנהגותיים באמצעות שיחה רגשי המתקיים אחת לשבוע. עבדנו על פי מודל רע"ש (רגש עושה שינוי) מודל שפיתחנו בעבודת הקהילה בשנתיים האחרונות,  המודל מתייחס לבניית קשר ושיח עם תלמידים.ות המתמודדים עם קשיים בביה"ס.

השנה, הצורך הבית ספרי היה להרחיב את השימוש במודל על מנת להגיע לכמות גדולה יותר של תלמידים.ות. לפיכך, תפקיד הקהילה התמקד בהכשרת המורות בקהילה לחנוך מורים בצוות לצורך הכרת המודל והשימוש בו.
בשנה זו יש 42 מורים.ות  שחונכים.ות מעל 50 תלמידים.

תהליך הלמידה בקהילה

תהליך הלמידה בקהילה כלל למידה אישית וקבוצתית כל מורה התנסה בליווי קבוצה קטנה של מורים (קהילה קטנה בתוך הקהילה הגדולה שאנו נמצאים בה )

בקהילה למדנו שכל שלב במודל מצריך עבודה מקדימה ומתן זמן ליצירת קשר מעמיק עם התלמיד.ה

בכל פעילות וחקר ייצוגים  הסקנו שההתקדמות  עם החניך נובעת מעומק הקשר בינו לבין החונך.  ככל שהקשר חזק יותר התוצאות בהתמודדות עם הסוגייה היו מוצלחות יותר ובעלות השפעה משמעותית לתקופה ארוכה .

השפעה על התלמידים

כל תלמיד התקדם לפי הצורך שלו -  שיפור במצב הלימודי/ חברתי / רגשי. במפגשי השיח האישיים החונך מצא פתרון יצירתי יחד עם התלמיד לפתרון סוגיה שמפריעה לתלמיד . דוגמא : בעיה התנהגותית של אי הקשבה ויכולת לשבת בכיתה הוצע פתרון של אוורור מחוץ לכיתה מתואם ומוסכם ע"י המורים.ות המלמדים.ות בשיעור.

השפעה על המורים.ות בקהילה

המורים בקהילה התנסו בעצמם בגיבוש קבוצה, הנחיית קבוצה , התמודדות עם התנגדויות והעברה של מודל רע"ש למורים חונכים חדשים.

המורים בקהילות הקטנות גם  עברו שינוי.  באמצעות הפעילויות שבהן הם התנסו  (בקהילות הקטנות) הם למדו דברים חדשים על עצמם לפני המפגשים עם התלמידים

ידע חדש

אדוות הקהילה

עבודת הקהילה הידהדה אצל המורים וחידדה את ייחודו של מודל רע"ש וזאת   במהלך העשייה והמפגשים  עם התלמידים.

ראינו את השפעת עבודת הקהילה גם בחדר מורים. רבים מחברות וחברי הצוות התעניינו במודל רע"ש והביעו רצון להצטרף לתהליך כמורים.ות חונכים.ות.    השיח הרגשי המכיל שחווינו במפגשי הקהילה ובקהילות הקטנות השפיע גם על התלמידים וחיזק את הקשר בין המורה / החונך לתלמיד.ה.

מודל השיח האישי שפיתחנו במהלך 3 השנים האחרונות במסגרת עבודת הקהילה התפתח והתרחב וניכר שהתהליך ימשיך גם בשנה הבאה.

הטיפ שלי

הטיפ שלי לאהוב את העשייה להיות מסורים ,עקביים, מכילים…השינוי יגיע  והמטרות תושגנה !!! רגש אכן עושה שינוי בכל מישורי החיים …

התהליך שאני עברתי עם הקהילה לאורך השנים

bottom of page