top of page
GettyImages-145680711_edited.jpg
תמי קלינסקי

34 שנים בהוראה

מובילה שנה שישית במהלך

העצמת צוות המורות.ים המקצועי בבית הספר

בחינת דילמות מקצועיות בנושא: חיזוק הקשר האישי בין המורה המקצועי.ת לתלמידים.ות

בית הספר שנה שישית במהלך

מצורך לפרקטיקה

I’m a paragraph. Double click here or click Edit Text to add some text of your own or to change the font. This is the place for you to tell your site visitors a little bit about you and your services.

בנימה אישית

I’m a paragraph. Double click here or click Edit Text to add some text of your own or to change the font. This is the place for you to tell your site visitors a little bit about you and your services.

הרקע להקמת הקהילה

החלטנו להתגבש כקהילה במטרה לתת מענה להתמודדות שלנו כצוות המקצוענ(י)יות.ים עם בעיות משמעת שאנו נתקלים בהן במהלך השיעור.

בחרנו לחקור כיצד נוכל לשפר את השיח האישי בין התלמידים.ות והמורה?  ובאיזה אופן זה ישפיע על האווירה בשיעור ועל הלמידה?   ההנחה שלנו הייתה,  שזו הסוגייה המטרידה ביותר וביכולתנו לבצע שינוי במצב הקיים באמצעות חיזוק הקשר האישי בין מורה לתלמיד. יצאנו לדרך עם מחויבות לתהליך ועם תחושת רצון לשינוי.

תהליך הלמידה בקהילה

תהליך הלמידה בקהילה כלל למידה אישית וקבוצתית בה התנסנו במשחקי אימפרוביזציה המדמים "סיפורי מקרה" של מפגשים מגוונים בין מורה לתלמיד.ה. ניתחנו סיפורי מקרה אלה.  תיעדנו וחקרנו מפגשי שיח שביצענו יחד עם התלמיד.ה ונחשפנו לחומר תיאורטי בנושא. למדנו שתיעוד מפגשי השיח ותימלול השיחות בינינו לבין התלמיד.ה מאפשר לנו למידה מעמיקה של התפתחות הקשר בינינו לבין התלמיד.ה. היזכרנו לעצמנו שגם אם הדברים נראים מובנים מאליו,  הפניית זרקור לכל שלב, אמירה של המורה ו/או התלמיד,  מבט והבעה לא מילולית בשיחה מאפשרת לנו הבנה של המפגש בינינו, מהות התהליך  וגילוי מרכיבים חדשים שיכולים להועיל ולקדם את השיח בינינו לבין התלמיד.ה

השפעה על התלמידים

קבוצת התלמידים.ות שנבחרה להשתתף במפגשי השיח האישיים הגיעו למפגשים ברצון והקשר בינם לבין המורה התחזק. הם עצמם הקפידו להגיע למפגש בסדירות קבועה ודאגו להזכיר למורה על מועד המפגש והשעה. ניכר היה שיש השפעה על התנהגותם לטובה גם במהלך השיעורים המקצועיים.

השפעה על המורים.ות בקהילה

חברות וחבר הקהילה חוו תהליך משמעותי עם התלמיד.ה. תהליך ניתוח המפגש האישי בקהילה עורר אצלם את החשיבות לחקר העבודה של עצמם מתוך ייצוגים אותנטיים של מפגשי שיח אמיתיים. הם הכירו מחדש בחוזקות של עצמם לייצר קשר משמעותי עם התלמידים.ות. וגילו כי פתיחת "דלת המפגש" בפני הקהילה מקדמת את עבודתם ומאפשרת להם הזדמנות לבחון את עבודתם באופן מעמיק.

אדוות הקהילה

סיפור עבודת הקהילה דרך חקר ייצוגים (תיעוד נרחב של מפגשי השיח) והתובנות אליהם היגענו יוצגו בהמשך בפני צוות בית הספר.

הטיפ שלי

בירור הסוגיה המטרידה  הוא השלב החשוב ביותר לעבודת קהילה פוריה ואותנטית שנובע מצורך אמיתי של חברות וחברי הקהילה

bottom of page