top of page
GettyImages-145680711_edited.jpg
אירית אור

30 שנה בהוראה

מובילה שנה ראשונה במהלך

מנטורים

העמקת אחד משלושת המגדלורים המהווים את חזון בית הספר, יחס אישי לכל תלמיד

בית הספר שנה ראשונה במהלך

מצורך לפרקטיקה

I’m a paragraph. Double click here or click Edit Text to add some text of your own or to change the font. This is the place for you to tell your site visitors a little bit about you and your services.

בנימה אישית

I’m a paragraph. Double click here or click Edit Text to add some text of your own or to change the font. This is the place for you to tell your site visitors a little bit about you and your services.

הרקע להקמת הקהילה

לבית הספר יש צורך לתת מענה ליחס אישי לכל תלמיד ותלמיד. היחס האישי הוא אחד הגורמים שיכול לסייע לכל תלמיד ותלמיד להרגיש שיכות לבית הספר.

תחושת השייכות היא הרגשה אישית של התלמיד לגבי היותו מוכל,מקובל ומכובד בסביבה הבית ספרי. לתחושה זאת יש חשיבות גדולה בהצלחה בתהליכים חינוכיים בלמידה. תלמידים  עם תחושת שייכות מעלים את ציפיותיהם מעצמם.ן מבחינה לימודית וחברתית.

תהליך הלמידה בקהילה

את ההבנה מהו מנטור? מה תפקיד המנטור,מהן התכונות החשובות להצלחת התהליך. מהם הדברים ההכרחיים להצלחת התהליך כמו תקשורת סדירויות,יצירת אמון וכו.למדו כלים אימוניים  התנסנו בהם  ואז המנטורים  עובדים עם התלמידים על כלים אלה.

כלים אלה כוללים: תרגול בהצלחה, הוקרות לעצמי ,שחרור מביקורת פנימית, שלמות ומושלמות,אינטגריטי, הצבת מטורף והדרך להשיג אותן.

השפעה על התלמידים

חלקם הגדול אוהבים מאוד את המפגשים עם המנטורים שלהם ומשתדלים להגיע לכל פגישה. יש להם עוד זוג עיניים שרואה אותם אליו הם יכולים לפנות אילו כל הזמן.

השפעה על המורים.ות בקהילה

המורים מדברים בשפה אחרת, שפה מנטורית לגבי התלמידים בכלל  ובפרט. המורים נלחמים על תלמידי המנטורים  להשיג דברים שהם זקוקים להם,הן מבחינה והן  מבחינה חברתית .

ידע חדש

כל נושא המנטורים הוא נושא חדש המושתת על תחומים שונים של טיפול ואימון אישי. למרות שחלק מזה מוטבע באופן טבעי במורים, התפתחה שפה מקצועית ומודעת.

אדוות הקהילה

עבודת הקהילה הידהדה בכל בת הספר וכן בבתי ספר שבאים אלינו ללמוד על תהליכים חדשים שאנחנו עושים ביניהם,  אני מציגה בפניהם  על כל פרויקט המנטורים.

ראינו את השפעת עבודת הקהילה  על כל חדר המורים ושכבת י' בה העברנו את פרויקט המנטורים.

כתוצאה מתהליך הלמידה בקהילה מורים רבים רוצים להצטרף לקהילת המורים בשנה הבאה.

הטיפ שלי

לבוא לפרויקט עם הרבה מאוד תשוקה, זה מקרין על המורים המשתתפים. להיות קשוב לבעיות שמתעוררות ולעבוד בסימולציה על מה שעומדים להעביר.

bottom of page