top of page
GettyImages-145680711_edited.jpg
אלישבע שרעבי

5 שנים בהוראה

מובילה שנה שניה במהלך

פיתוח מיומניות sel

פיתוח כישורים ומיומנות, הגדרת יעדים ומטרות בכדי לאפשר ניהול עצמי מיטבי .

בית הספר שנה חמישית במהלך

מצורך לפרקטיקה

I’m a paragraph. Double click here or click Edit Text to add some text of your own or to change the font. This is the place for you to tell your site visitors a little bit about you and your services.

בנימה אישית

I’m a paragraph. Double click here or click Edit Text to add some text of your own or to change the font. This is the place for you to tell your site visitors a little bit about you and your services.

הרקע להקמת הקהילה

בבית ספר יש סדירות של "יום גמיש"  כחלק מהמערכת הבית ספרית.
ביום זה התלמיד מצופה לעבוד באופן עצמאי. התעורר צורך כיצד המורים יכולים לעזור לתלמידים לנהל את הלמידה באופן מיטבי ולהקנות להם מיומנויות שיסייעו להם בכך.  בקהילה הבנו כי יש  צורך לחבר כלים שיסייעו למורים ולתלמידים בהצבת המטרות ובפיתוח מיומנויות. דוגמא למיומנות עליה עבדנו: הגדרת מטרות: כיצד תלמיד מציב לעצמו מטרה וכיצד המורה עורך לו משוב לכך.

תהליך הלמידה בקהילה

למדנו שפיתוח מיומנויות הSEL בהתאמה לנושא הקהילה "יום גמיש", הצריך מאיתנו לדייק ולבנות "בנק מטרות" שאותו נרצה ליישם עם התלמידים. תהליך זה הוביל לבניית בנק משותף המקובל על כל חברות הקהילה. יישום הצבת המטרות, הוביל להבנה שעל הקהילה להמשיך ולדייק את המטרות שאותן היא מבקשת ליישם. לשם כך התנסינו ביישום המטרות וחזרנו עם תובנות שחקרנו באמצעות שגרת חשיבה "רואה,חושב,שואל" שהצריכו דיוק נוסף של יישום תהליך זה, כמו"כ עלתה תובנה נוספת, שכל מהלך שרוצים להעביר, צוות המורים צריך להתנסות בו קודם ואז להחיל אותו על התלמידים.

השפעה על התלמידים

התלמידים למדו כיצד להציב לעצמם מטרה שהיא ברת ביצוע מבחינתם ולשאוף לבצע אותה. הם גם הבינו איך להעריך את המטלה שאותה בחרו.

השפעה על המורים.ות בקהילה

למדו  בקהילה את מודל ה- SMART . המורות חיברו יחד בנק מטרות ועשו הבחנה בין סוגי מטרות שונות שאותם הם יציבו לתלמידים, כגון: מטרות אישיות, בין אישיות ועוד.

ידע חדש

לראשונה נבנה מאגר של שיעורים  המשותף לכל מורות בית הספר ואשר השיעורים בו בנויים סביב מיומנויות ה- SEL.   כמו כן, נבנה יחד בנק מטרות משותף לכל מורות בית הספר. (בנק מטרות, בנק משוב אישי).

אדוות הקהילה

עבודת הקהילה הדהדה בכל בית הספר. הקהילה יצרה כלים שמשתמשים בהם בכל שכבות בית הספר במרבית המקצועות. נוצרה שפה משותפת של עבודה, של מטרות ויעדים שגובשו יחד בקהילה.

ראינו את השפעת עבודת הקהילה בחיבור מאגר כלים משותף שבו כל המורים בבית הספר יכולים להשתמש.

התלמידים עצמם למדו את השפה המשותפת שאותה יצרנו לכל שכבות בית הספר. כך כל מקצוע דיבר כעת את השפה שאותה פיתחנו בקהילה.

הטיפ שלי

הטיפ שלי הוא להקשיב לקולות העולים מהקהילה ויחד, לזרום ולתת להם מענה. מהקהילה עלו צרכים שאני כמנחה לא הייתי ערה להם אבל ברגע שהם נאמרו, יחד פתחנו להם מענה חשוב.

bottom of page