top of page
GettyImages-145680711_edited.jpg
הדס מרגלית

12 שנים בהוראה

מובילה שנה שלישית במהלך

פיתוח מיומניות sel

פיתוח כישורים ומיומנות, הגדרת יעדים ומטרות בכדי לאפשר ניהול עצמי מיטבי .

בית הספר שנה חמישית במהלך

מצורך לפרקטיקה

I’m a paragraph. Double click here or click Edit Text to add some text of your own or to change the font. This is the place for you to tell your site visitors a little bit about you and your services.

בנימה אישית

I’m a paragraph. Double click here or click Edit Text to add some text of your own or to change the font. This is the place for you to tell your site visitors a little bit about you and your services.

הרקע להקמת הקהילה

בבית ספר יש סדירות של "יום גמיש"  כחלק מהמערכת הבית ספרית.
ביום זה התלמיד מצופה לעבוד באופן עצמאי. התעורר צורך כיצד המורים יכולים לעזור להם לנהל את הלמידה באופן מיטבי ולהקנות להם מיומנות שיסעו להם בכך? ולכן היה צורך לחבר כלים שיסעו למורים בהטמעת המיומנויות כגון הצבת מטרות לפיתוח למידה עצמאית ומישוב  המיומנויות שהוטמעו.הפקת לקחים ודיוקם.

תהליך הלמידה בקהילה

למדנו שפיתוח מיומנויות הSEL בהתאמה לנושא הקהילה "יום גמיש", הצריך מאתנו לדייק ולבנות "בנק מטרות" שאותו נרצה ליישם עם התלמידים. תהליך זה הוביל לבניית בנק משותף המקובל על כל חברות הקהילה.

יישום הצבת המטרות - הוביל להבנה שעל הקהילה להמשיך ולדייק את המטרות שאותן היא מבקשת ליישם. לשם כך, התנסינו ביישום המטרות וחזרנו עם תובנות שחקרנו באמצעות שגרת חשיבה "רואה,חושב,שואל" שהצריכו דיוק נוסף של יישום תהליך זה. כמו"כ עלתה תובנה נוספת, שכל מהלך שרוצים להעביר, צוות המורים צריך להתנסות בו קודם ואז להחיל אותו על התלמידים.

השפעה על התלמידים

התלמידים למדו להציב לעצמם מטרה ממוקדת אישית ומדידה עבורם. התלמידים הבינו את הצורך לדייק יותר את עבודתם כך שהיא תהיה אפשרית עבורם מבחינת הביצוע.

השפעה על המורים.ות בקהילה

למדו את מודל SMART , התנסו בכתיבת מטרות לימודיות, תוך אישיות ובין אישיות, העבירו מערכים בכיתות ועשו שיתוף של המידע בקהילה. נוצר מאגר של מערכי שיעור שכל מורה יכולה להשתמש בו (מערך שיעור בין הצלצולים).

ידע חדש

המורות למדו לחבר משוב לתלמידים, לנתח אותו ולהפיק ממנו ידע שידייק אותן יותר בתהליך ההוראה.כל מורה הבינה את החשיבות של התנסות במהלך חדש שאותו היא רוצה לקדם (בנק מטרות, בנק משוב אישי).

אדוות הקהילה

עבודת הקהילה הדהדה בכל בית הספר. הקהילה יצרה כלים שמשתמשים בהם בכל שכבות בית הספר במרבית המקצועות. נוצרה שפה משותפת של עבודה, של מטרות ויעדים שגובשו יחד בקהילה.

ראינו את השפעת עבודת הקהילה בחיבור מאגר כלים משותף שבו כל המורים בבית הספר יכולים להשתמש.

כתוצאה מתהליך הלמידה בקהילה בית הספר הועשר בכלים שחוברו על ידי הקהילה ושיוצרים בסיס משותף של מטרות ויעדים.

הטיפ שלי

הטיפ שלי , לפני שאני מעבירה התנסות לתלמידים עלי להתנסות בעצמי.

bottom of page