top of page
GettyImages-145680711_edited.jpg
לרה וידרמן

12 שנים בהוראה

מובילה שנה שלישית במהלך

צוות נחשון

לייצר מקור וגוף ידע אחד ואחיד המכיל את הידע שכל אחד מהמחנכיםות רכש.ה ולייצר ידע חדש כקבוצה.

בית הספר שנה חמישית במהלך

מצורך לפרקטיקה

I’m a paragraph. Double click here or click Edit Text to add some text of your own or to change the font. This is the place for you to tell your site visitors a little bit about you and your services.

בנימה אישית

I’m a paragraph. Double click here or click Edit Text to add some text of your own or to change the font. This is the place for you to tell your site visitors a little bit about you and your services.

הרקע להקמת הקהילה

איחוד צוות נחשון לתוכנית שש שנתית – מעבר מכיתות נחשון לתוכנית נחשון. במפגשי הקהילה אנחנו בעצם נותנים מענה ל2 סוגיות: הראשונה היא הידע הרבה שכל אחד מחברי/ות הצוות צבר, ההצלחות והנפילות, הופכות להיות שפה משותפת, מאוגדים בידע ארגוני. השניה, יצירת צוות מקום בו אנשים מבינים את הקשיים שלך, יכולים/ות לעזור ולייעץ, מקום בטוח בו לכל אחד/ת יש מקום.

תהליך הלמידה בקהילה

למידה משותפת. ראשית, מיפינו את הצרכים של הקהילה. ולאחר חקר מעמיק הבנו כי יש לכולנו קשיים משותפים, שהבולט שבהם זה הקושי לאיסוף מידע לחקור ולאגד אותו. יחד למדנו, העמקנו ופיתחנו כלים לחקר.

למדנו שיש לנו יכולת יחד לפתור את הקשיים המופיעים בכיתות השונות. מיפוי נכון של הקשיים, מאפשר מיקוד ומציאת פיתרונות. כאשר בתוך הצוות, לכל אחד יש את החוזקות שלו ובתהליך חיפוש הפיתרונות, הוא המוביל לבנייה של כלים המאפשרים את פיתרון הסוגייה, כמו סוגייית יצירת חקר.

השפעה על התלמידים

נוצרה לראשונה תחושת 'גאוות יחידה' בהשתייכות לכיתת נחשון. מעבר לכך, הקהילה הובילה לגיבוש השכבות השונות מהחטיבה ועד לתיכון, כך נוצרה למעשה אינטראקציה  של תלמידים משש שכבות גיל שונות, דבר שיצר חיבורים מרגשים וחיזק את תחושת השייכות לכיתות נחשון.

השפעה על המורים.ות בקהילה

נוצרה קהילה בה מחנכי נחשון הרגישו יחד שייכות לפרוייקט. לראשונה, הפכנו לצוות 'נחשון', הפועל יחד. חושב. חוקר. ומפתח כלים ותוכניות עם ראיה שש שנתית לתכנים הנלמדים.

ידע חדש

אחד הדברים שהיו מאוד בולטים בקהילה היה הרצון לפתח יחד קרטריונים שעל פיהם יעשה המיון לכיתת נחשון.  זה הוביל חשיבה מעמיקה אילו דרישות, מאפיינים אנו מבקשים שיהיו לתלמידי נחשון הן בחטיבה והן בתיכון  ובהתאם לכך בנינו את השאלון. לצפייה בקובץ . (ניתן  גם לראות את המידע מסודר לפי קטגוריות (שהוגדרו על ידי חברי הקהילה ) באקסל.

כמו כן, הקהילה יצרה לראשונה, דרייב משותף כך שיהיה מקום אחד לכל הידע שצברנו.

אדוות הקהילה

עבודת הקהילה הידהדה בכך שהפכנו לדוגמא לכך שיכולה להיות קהילה משותפת הן למורים מהחטיבה והן למורים מהתיכון  הפועלים יחד וחוקרים את השדה שלהם. קהילה שבה חוקרים ומפתחים כלים משותפים.

ראינו את השפעת עבודת הקהילה על התכנים שנילמדו בכיתות נחשון. מחנכים העבירו ביניהם מידע, שיעורים, רעיונות לסיורים, דבר שהעשיר וגיוון את התכנים בכל כיתה.

הטיפ שלי

בתוך בית הספר עולים צרכים שונים. ניתן לענות על חלקם  על ידי הקמת קהילה מתאימה. הקהילה תזהה את הצורך, תדייק אותו ותפעל יחד לפיתוח כלים ותכנים שיתנו מענה לצורך.

bottom of page