top of page
GettyImages-145680711_edited.jpg
דורין יצחק

4 שנים בהוראה

מובילה שנה ראשונה במהלך

רלוונטיות מקצועות ההומניסטיקה (לאור הרפורמות השונות)

מהן הדרכים השונות להפוך את המקצועות ההומניסטיקה לרלוונטיים לחיי היומיום של התלמידים ולחשובים עבורם

בית הספר שנה חמישית במהלך

מצורך לפרקטיקה

I’m a paragraph. Double click here or click Edit Text to add some text of your own or to change the font. This is the place for you to tell your site visitors a little bit about you and your services.

בנימה אישית

I’m a paragraph. Double click here or click Edit Text to add some text of your own or to change the font. This is the place for you to tell your site visitors a little bit about you and your services.

הרקע להקמת הקהילה

החלטנו להתגבש כקהילה במטרה לתת מענה לצורך הבית ספרי הנוגע לרלוונטיות מקצועות ההומניסטיקה.

את הסוגייה בחרנו יחד, חברי הקהילה. המפגש הראשון נפתח בהקראת מכתב הנוגע לרפורמה של הבגרויות הפנימיות ויחד איתו הגיע השיח על דחיקת מקצועות ההומניסטיקה.

כל אחד ואחת מאיתנו בחר במקצוע אותו הוא מלמד ולכן עלה הצורך להמחיש גם לתלמידים את הצורך במקצועות אלו ואת הרלוונטיות שלהם בחייהם האישיים.

תהליך הלמידה בקהילה

תהליך הלמידה בקהילה כלל למידת עמיתים נרחבת. כל מפגש נפתח בפעילות אשר הביא אחד מחברי הקהילה. פעילות זו הינה דוגמה לפתיחת שיעור או למתודה במהלך השיעור אשר מועברת בכיתה במקצוע אותו מלמד חבר הקהילה.

בנוסף לזאת, כל חבר קהילה התבקש לצפות בשיעור של אחד מהקולגות הנמנים במקצועות ההומניסטיקה. את שלד דו"ח הצפייה בניתי והבאתי אותו לקהילה ויחד החלטנו כל תצורתו הסופית.

מתוך כל אלו יחד למדנו כי מקצועות ההומניסטיקה יכולים בהחלט להוות פלטפורמה רלוונטית ומשמעותית עבור התלמידים- יש ללמוד כיצד לתווך מקצועות אלו. למדנו כי הומור, תחרות, חידות ועוד מעוררים את הסקרנות בקרב התלמידים ובתוך כל אלו יש ליצוק את החיבור האישי לחייהם האישיים של התלמידים.

השפעה על התלמידים

טרם ניתן לאמוד את השינוי בתלמידים. אני סבורה כי המורים בקהילה שמים דגש הן בתכנון השיעור והן בביצועו על רלוונטיות השיעור לחיי התלמידים.

השפעה על המורים.ות בקהילה

המורים בקהילה לוקחים ומיישמים את פעילויות הפתיחה בשיעוריהם ומשתפים זאת במפגשי הקהילה. זאת ועוד, המורים מעידים שחידוד "הלמה" חשוב עבורם ומשפיע על אופן העברת השיעורים (מבחינת המוטיבציה והתשוקה של המורה עצמו).

ידע חדש

בקרוב יהיו מערכי שיעור/ מבחנים לדוגמה כולל מחווני בדיקה.

אדוות הקהילה

כתוצאה מתהליך הלמידה חברי הקהילה השתמשו במתודות השונות אליהן נחשפנו בכיתותיהם השונות. השיעורים בהם צפו חברי הקהילה התבררו כמשמעותיים עבור כל חברי הקהילה אשר העידו כי נחשפו לשיטות הוראה שונות הנובעות הן מהשוני בין החטיבות והן, כמובן, מהיותנו מורים שונים.

הקהילה עתידה להמשיך לשנה נוספת בהרכה הנוכחי ולאתר צרכים נוספים הקשורים למקצועות ההומניסטיקה. כמו כן, אחת מהמורות בתוך הקהילה עתידה להוביל בשנה הבאה קהילה עצמאית.

הטיפ שלי

הטיפ שלי להנהלה הוא לא לוותר על הסדירות. היא קריטית על מנת ליצור פלטפורמה קהילתית משמעותית.

הטיפ שלי לחברי הקהילה הוא לתת הזדמנות, בעיקר אם זו הפעם הראשונה שהם לוקחים חלק מקהילה.

הטיפ שלי למובילי הקהילה הוא ראשית להבין שאנו מובילים את הקהילה יחד עם הקהילה עצמה וכי הקשבה, גמישות ודינמיות הן הכרחיות להצלחת הקהילה.

bottom of page