top of page
GettyImages-145680711_edited.jpg
איילה זכריה

15 שנים בהוראה

מובילה שנה שלישית במהלך

שגרות למידה ועבודה סביב חגים מועדים וימי שיא בביה"ס

פיתוח שגרות עבודה ולמידה סביב לוח השנה העברי-חגים ומועדים וימי שיא בנושאים מותאמים לבית הספר.

בית הספר שנה שלישית במהלך

מצורך לפרקטיקה

I’m a paragraph. Double click here or click Edit Text to add some text of your own or to change the font. This is the place for you to tell your site visitors a little bit about you and your services.

בנימה אישית

I’m a paragraph. Double click here or click Edit Text to add some text of your own or to change the font. This is the place for you to tell your site visitors a little bit about you and your services.

הרקע להקמת הקהילה

החלטנו להתגבש כקהילה במטרה לפתח מאגר וציר למידה ספירלי בנושא חמ"י- חגים מועדים וימי שיא.

במפגשי הקהילה עלה צורך לתכנן ולגבש מסמך מובנה להוראת נושא החגים והמועדים לפי שכבות גיל וליצור שפה אחידה ובסיס ללמידה של החג/ המועד בכיתות הלימוד, כך שבכל שנה יהיה נושא שאותו מלמדים בשכבת הגיל. ומענה לימי שיא שיהיה מגוון של חומרי למידה לכלל התלמידים בבית הספר ע"פ הנלמד בחומרי הלימוד בכיתה.

חברות הקהילה בחרו ליצור מסמך עבודה שיתן מענה למחנכות ע"פ שכבות גיל א'-ב', ג'-ד', ה'-ו'.

תהליך הלמידה בקהילה

בחרנו ליצור קו מנחה של ''תעודת זהות" לכל חג מצורף קישור

בתחילה הכנו פדלט , והבנו שיש צורך למשהו שהוא מעבר לפדלט ובו קיים איסוף חומרים, יש צורך במסמך מובנה שירכז את הנושא "ספריה וירטואלית".

בכל שכבת גיל פיתחנו את נושא הלמידה העצמאית. הבנו שהדף עמוס ושבשכבות הבוגרות הילדים יכולים להכין בעצמם ת.ז

השפעה על התלמידים

התלמידים הכירו את שמותיו של חגי ומועדי ישראל והבינו את משמעותם ואת מקורם. התלמידים הכירו את מנהגי החג ואת מקורם והבינו כיצד הם משקפים את מהות החג.  הילדים חוו חוויה של למידה באופן שונה, חקר עצמאי, למידה במגוון דספלינות. וכן תוכן שמדבר אל עולמם של התלמידים.

השפעה על המורים.ות בקהילה

המורות גיבשו שפה אחידה בהוראת חגי ומועדי ישראל, הייתה התאמה לשכבת גיל.  ביסוס הידע בכל שכבה ובניית תשתית של למידה משמעותית מעבר להקניית ידע.

ידע חדש

הידע החדש בעיקר למורות המקצועיות שהפכו להיות מחנכות, וכן יצירת שפה משותפת בין הצוות.

שלד קהילת לומדים


אדוות הקהילה

זוהי השנה השלישית שלנו בפרויייקט והנושא הנבחר הגיע מתוך חברות הקהילה, היה זה נושא שמוכר לכולנו אך לא חקרנו אותו באותו האופן בו עשינו זאת השנה. כמו כן עבודת הקהילה הדהדה אך לא באותה עוצמה שציפינו לה בהשוואה לשנים הקודמות. בית הספר עובר שיפוץ והשכבות התפצלו, מה שגרם לפיצול מפגשי הקהילה ולדינמיקה וצרכים שונים של חברות הקהילה, אולם בנות הקהילה המשיכו לעבוד יחד בשיתוף פעולה והתגייסות למטרה. ראינו את השפעת עבודת הקהילה בכיתות החינוך, וכתוצאה מתהליך הלמידה בקהילה החלטנו להתבסס על פאדלט שמאחד את הנושאים הנלמדים ונותן מענה של "ספריה וירטואלית".

הטיפ שלי

הטיפ שלי לגלות גמישות ולשמור על רצף ועל שגרות המפגשים על אף הקשיים והאתגרים בדרך, לשמור על קשר אישי עם חברות הקהילה,  לצלם יותר את מפגשי הקהילה ולא רק את העשייה עם הילדים. להתמקד בנושא של קהילה ולפתח אותו לתקופה של שנתיים ויותר כדי להעמיק את הלמידה וההדהוד של הקהילה.

bottom of page