top of page
GettyImages-145680711_edited.jpg
שירן ארקין

14 שנים בהוראה

מובילה שנה ראשונה במהלך

שילוב מקצועות הומניסטיקה

לימוד מקצועות ההומניסטיקה, לימוד משולב של מקצועות העוסקים בנושא משותף.

בית הספר שנה ראשונה במהלך

מצורך לפרקטיקה

I’m a paragraph. Double click here or click Edit Text to add some text of your own or to change the font. This is the place for you to tell your site visitors a little bit about you and your services.

בנימה אישית

I’m a paragraph. Double click here or click Edit Text to add some text of your own or to change the font. This is the place for you to tell your site visitors a little bit about you and your services.

הרקע להקמת הקהילה

בבית ספרנו עלה הצורך בשילוב מקצועות הלימוד תחת נושא משותף, שבו גם יבואו לידי ביטוי מיומנויות רגשיות וקוגנטיביות, ערך שכבתי ואוכלוסיה שכבתית. תחת כותרת השיעורים נכנסת התוכנית החברתית ערכית המשולבת בחומר הלימוד.

המורים מתקשים לעמוד בתוכנית הכוללת מרכיבי פעולה רבים במהלך שיעור והדורשת שיתוף פעולה בין מורים רבים.

בישיבות ההומניסטיקה ניסינו לענות על צרכים רבים של מורים וקשיים של מורים במקצועות השונים, במטרה שכשיגיעו לתלמידים המהלך יהיה ברור וחלק.

תהליך הלמידה בקהילה

תהליך הלמידה בקהילה כלל-  מפגשים שבועיים קבועים, מפגשי הכנה במהלך הקיץ המהווים בסיס לפעילות השנתית וקבוצת מנטוריות תומכות בקבוצות הלמידה השכבתיות עם המנהלת הפדגוגית. בכל מפגש פתחנו בקשיים או הצלחות שהיו בשבוע האחרון ותיכננו יחד את ההמשך.

למדנו שקשה למורים לבנות תוכניות חדשות ובכלל קשה לחדש ולהשית על מורים יש מאין. כמו כן, ישנם מורים שאוהבים ורגילים לעבוד לבד ונאלצים לעבוד בצוות ולהיות אף תלויים בו - אם בחומר הלימוד או אם במתן ציונים והערות לתעודה.

השפעה על התלמידים

התלמידים נחשפו לעבודה רוחבית עמוקה סביב נושא מסוים משלב ההתחלה ועד התוצר הסופי, כפי שמתואר פה מטה.

השפעה על המורים.ות בקהילה

למידה סביב נושא החברות וסביב ערך הסובלנות. המורים כתבו מהלכי הוראה חדשים ומותאמים לעריכים אלה  מתוך תוכנית הלימודים ולא היו שבויים של תוכנית לימודים כללית מוכתבת מראש, כדי לבצע זאת באופן מיטב, נדרשה עבודת צוות רצינית מאוד- שכללה הכנת החומר, ישיבות צוות שבהם וידאנו התקדמות כגוש, בנייה של תוצר סופי ביחד עם צוותי תיאטרון ותקשורת.

ידע חדש

נבנתה תוכנית לימודים חדשה סביב ציר מארגן חדש שנבחר על ידי הקהילה, המחייב שיתוף מקצועות הרוח. כמו כן, כל המורים עבדו סביב מיומנויות SEL שכבתיות. בכל שליש התחלפו שתי מיומונויות: קוגנטיבית ורגשית שבאו לידי ביטוי במקצועות השונים.

דוגמאות לפרוייקטים

אדוות הקהילה

המורים בשכבה מתפקדים כגוש אחד מוביל את הלמידה המשמעותית, חוצה שכבות וחוצה מקצועות וניכר שיתוף פעולה בן כולם הן בשיעורים בכיתה והן בחדר המורים. הפך להיות שיח "הומניסטיקה".

הטיפ שלי

חשוב מאוד לשתף את המורים בתהליך ולבחור ביחד איתם את נושא הקהילה ולתכנן איתם כך שהכול יגיע מהם ולא יושת עליהם.

bottom of page